SEO

Redirect





Optimizarea SEO este un domeniu provocator. În limba română înseamnă să-ți optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare. Fie că ne place sau nu, când vorbim de motoare de căutare, cel puțin în România, ne referim mai ales la google. În acest articol vei găsi o listă cu principalele lucruri pe care le poți face pentru optimizarea site-ului tau. Prescurtarea SEO provine din limba engleză: Search Engine Optimization.
Dacă dai o căutare pe google după: optimizare SEO sau optimizare site vei găsi o mulțime de companii care-ți pot oferi servicii SEO. Eu nu am scris acest articol pentru a-ți oferi servicii de SEO pentru că nu fac acest lucru. Am scris acest articol pentru ca orice om care caută pe google: optimizare SEO să înțeleagă într-un limbaj cât mai accesibil ce presupune această optimizare SEO, ce înseamnă acest lucru mai concret.
Fie că vrei să faci tu SEO, fie că vrei să externalizezi în totalitate sau parte din această activitate, este bine să știi ce presupune această activitate de SEO. M-am ocupat personal de site-ul traininguri.ro care ocupă una din primele trei poziții în google pentru ce ne interesează, cum ar fi: curs manager resurse umane, curs de formator, curs achiziții publice, training vânzări, etc)

Optimizează-ți titlurile articolelor

Practic, odată ce ai decis să targetezi un cuvânt cheie sau o expresie aceatea trebuie să apară în titlul articolului tău. Este important să fie relevantă și clară.

Optimizarea linkurilor

Eu prefer, ca odată ce am targetat un cuvânt cheie, dincolo de denumirea website-ului, linkul trebuie să fie exact cuvântul cheie. Este prietenos si pentru google și pentru utilizatori.

Optimizarea introducerii și a conținutului

Există multe teorii privind frecvența cu care să apară cuvântul cheie în articol. Personal nu cred că există un răspuns adevărat 100%. Evident, trebuie să apară de câteva ori, de  minim 3-5 ori, totuși cât de mult te întinzi cu inserarea expresiei cheie în articol, ține mai degrabă de bunul simț.
Pentru cei interesați să câștige bani online cu o cea mai bună metodă si cea mai bine plătită click mai jos pentru a deveni afiliat profitshare :
Flower
Când simți că exagerezi ar fi bine să te oprești, pentru că și google va trage aceeași concluzie. Deci, întrodu-ți cuvântul cheie în primul paragraf, apoi și în text. Ideea este că ar trebui ca frecvența cuvântului cheie să fie naturală, odată ce scrii despre lucrul respectiv.

Optimizarea titlurilor și a subtitlurilor (headings)

Atunci când publici un articol tu poți alege ce este titlu și ce este subtitlu. Gândește-te la aceste titluri și subtitluri ca la un fel de cuprins de carte. Aceste titluri îl ajută pe google să înțeleagă structura articolului tău. Evident îl va ajuta și pe utilizator această organizare a conținutului.
Practic, în titlurile și subtitlurile din articol, în loc de a alege să identifici vizual titlurile punând o mărime de font mai mare sau mai mică, folosești opțiune de heading 1, 2, 3, sau 4. Dacă-ți instalezi wordpress în limba română vei vedea exact ca în imaginea de mai jos (subtitlu 1, subtitlu 2, etc). Eu de obicei îmi gândesc această structură înainte de a scrie articolul, însă o poți face și după.

Adăugare taguri și categorii

La sfârșitul articolelor trebuie să adaugi taguri (etichete). Aici introduci expresii relevante din care să se înțeleagă pe scurt ce subiecte atinge articolul tău. Aici poți introduce și expresii din familia de cuvinte a expresiei vizate, cu singura condiție să fi vorbit de acel lucru în articol. Dacă nu ai vorbit doar riști o penalizare din partea google.

Relevanța conținutului este vitală pentru SEO

Când spun relevant mă refer în primul rând la cititor. Dacă nu ai un conținut relevant și de bună calitate degeaba îndeplinești punctele 1-10 de mai sus. Aici se trage linie! Dacă articolul nu este unul bun, poți să optimizezi 1 000 de ani, poți să încerci să introduci câte cuvinte cheie vrei tu, poți să respecți totul. Practic trebuie să scrii cu impact, fie că vorbim de o prezentare de produs, fie că vorbim de un articol tip resursă. Aici apare și o primă problemă a consultanților externi.

Strategia SEO pentru a ținti prima poziție în Google

Probabil ești interesat de optimizare SEO dacă ai ajuns până aici, însă probabil te interesează nu doar optimizare seo în general, ci vrei o optimizare care să te ducă în prima pagina în google și de ce nu pe primele poziții? Să fii în prima pagină uneori nu este de ajuns.
Utilizatorii, când dau căutare în google, pe prima poziție dau click sub 50%, pe a doua poziție 20-30%, pe a treia poziție din google sub 20 %, etc. Practic, dacă nu ești în una din primele trei poziții atragi mai puțin de 10 % din cei care caută expresia respectivă.

 Optimizare site în întregime pentru SEO

Este important de reținut că punctele 1-12 se aplică pentru fiecare pagină sau articol pe care-l pui pe website-ul tău. Adică, mai sus nu ai sfaturile generale, ai lucrurile pe care trebuie să le faci pentru fiecare articol, serviciu sau produs de pe websiteul tău.
Când te gândești la optimizare site sau optimizare SEO a întregului site, baza este pe fiecare articol de pe website-ul tău. Adică optimizarea în general a site-ului vine abia ulterior și nu sunt prea multe lucruri de făcut. Baza este în fiecare articol, adică pe tot ce postezi tu pe site. Practic, optimizarea SEO generală este suma tuturor optimizărilor pe care tu le faci pentru fiecare conțint pe care-l publici pe website.

Optimizarea categoriilor și a tagurilor

Aici te folosești tot de pluginul Yoast sau de opțiunile wordpress. Îl configurezi urmând instrucțiunile, apoi te duci pe categorii și adaugi descrierea ta pentru fiecare categorie pe același principiu ca și în cazul articolelor. Adică, pentru fiecare categorie de pe site-ul tău introduci o metadescriere, care la fel urmează să apară în google. În google vei vedea că uneori google îți oferă o pagină, alteori o categorie. Depinde ce consideră el mai relevant. Vezi cum afișează deja pe domeniul tău și urmează aceeași strategie. Oricum ar fi , recomandarea mea este să pui descrierile categoriilor. La fel, în cazul în care indexezi din configurările Yoast și tagurile, trebuie să faci același lucru și cu ele. Aici discuția este mai lungă, poți urmări pe internet un tutorial de configurarea yoast să vezi ce te avantajează mai mult.

Igiena generală a site-ului

Google spune că nu influențează prea mult acest lucru, însă eu am dubii :)Oricum dacă nu te gândești la google, gândește-te la vizitatorii site-ului. Este important să ai un site curat, acest lucru înseamnă lipsa unor erori. Pentru a vedea dacă sunt erori pe siteul tău, conectează-și site-ul la google webmaster tools și vei vedea dacă ai erori pe site sau nu.

Optimizarea homepage-ului

Vei vedea că pe anumite expresii cheie google oferă în rezultatele sale hompage-ul unui site și nu neapărat un articol. Acest lucru se întâmplă în principiu, din două motive:
  1. hompage-ul siteului respectiv este optimizat conform tuturor punctelor care le-am luat în discuție până aici.
  2. site-ul respectiv este extrem de relevant pentru expresia respectivă, adică are mult conțint pe topicul respectiv.
Poți face și tu același lucru, optimizează hompage-ul corect și pune conținut mult și de calitate pe domeniul respectiv.

Optimizare SEO pentru vizitatori și apoi pentru Google

Principala greșeală pe care o fac cei neexperimentați în optimizarea seo este să abuzeze de Yoast sau de cuvinte cheie în încercarea de a păcăli Google. Am auzit de multe ori plângerea că google și-a schimbat algoritmul și nu mai apărem în căutări.  Despre acest lucru vorbesc mai mult în Marketing Academy, totuși dacă ar fi să-ți dau un răspuns pe scurt ar fi următorul: Îmi pare rău, dacă google își schimbă algoritmul și site-ul îți este afectat.
Acest lucru  înseamnă că ai făcut lucrurile greșit sau că ai încercat să fentezi google. Google nu poate fi fentat, în cel mai rău caz îl fentezi pe termen scurt. Pe termen lung, el nu-și schimbă algoritmul, ci de fapt, îi elimină din căutări pe cei irelevanți, pe cei care încearcă să-l păcălească. Dacă scrii strategic și frumos pentru utilizatori și nu faci abuzuri, vei rămâne în google pentru totdeauna.


Pentru cei interesați să câștige bani online cu o cea mai bună metodă si cea mai bine plătită click mai jos pentru a deveni afiliat profitshare :
Flower

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Marketing Afiliat

Seo/Serp Magazin Online - Crește vânzările imediat!